utorok 30. mája 2017

Obľúbené série #2

Druhý článok na tému Obľúbené série.
V tomto článku budú ešte série, ktoré stoja za to, ale nedala by som kvôli nim ruku do ohňa. Berte na ohľad to, že som ich čítala, keď som mala dvanásť rokov. Od dvanásť do šestnásť. Tak nejako. Takže to asi pre vás moc nebude, ale verím, že možno vás nejaká z týchto sérii zaujme a možno jej dáte šancu.

Prvá, ktorá stojí za to, aby som sa o nej zmienila, je séria s názvom Naprieč vesmírom. U nás sa dá dostať iba prvý diel a ostatné v češtine. To by nemal byť až taký problém. A čo sa mi na tejto knihe páčilo ?
Spomínam si, že táto kniha si ma získala tou témou. Ľudia cestujúci na druhú planétu, ľudia, ktorí spia a zrazu ich začne niekto prebúdzať. Podľa mňa veľmi dobrá téma, ktorú autorka veľmi dobre rozvinula. Charaktery postáv boli zreteľné, ich črty, správanie ich charakterizovalo. Mohli ste sledovať život v lodi, ktorá sa snažila dostať na inú planétu, zároveň život na inej planéte, boj, napätie, súperenie.
Pri týchto sériach vás ešte raz upozorňujem, že to nemusí byť práve také skvelé, ako teraz hovorím. Už sú to predsa roky, čo som ich prvýkrát čítala a, samozrejme, môj štýl sa zmenil. Zmenili sa moje záujmy, môj pohľad na knihy. Sami to určite dobre poznáte, keď sa vám nejaká kniha páči, milujete ju, ale keď si ju prečítate o pár rokov neskôr, alebo možno aj o rok, tak zistíte, že má veľa chýb, ktoré by bolo dobré napraviť, chýb, ktoré ste si predtým nevšimli.

Ďalšou takou sériou je aj séria Les kostí. Táto séria ma zaujala kvôli tomu, že sú v nej zombie!! Ja mám rada príbehy, horory, ale iba v knihách! Nechcite odo mňa, aby som sa pozerala na horor. Strašne to nemám rada, som taký malý strachopud. Takže toto bolo úplne pre mňa!
Je tam skvelý dej, skvelé postavy, zaujímavý príbeh a zároveň, keď čítate o zombie, ako rýchlo sa množili, ako málo ľudí ostávalo, ako museli bojovať o holý život, tak vás to dostane, pretože je to príbeh, ktorý je úplne vymyslený, ale zároveň vo vás evokuje strach.
Jediný film, ktorý som si pozrela o zombie, bol film Svetová vojna Z. A to som mala čo robiť! Ale knihu by som si strašne rada prečítala!
Naspäť k Lesu kostí. Raz som na blogu spomínala, že milujem, keď sa príbeh situuje v lese alebo v okolí lesa. Takže si viete predstaviť, aká som bola nadšená z tejto knihy.
Samozrejme tam bol aj skvelý chlapec, do ktorého som sa ako mladé dievča zamilovala a vždy, keď som o ňom čítala, som bola nadšená a tešila som sa, ako sa bude príbeh ďalej vyvíjať.

Treťou sériou je séria Láska, kde si ? Táto kniha bola pre mňa úplne božská. Milovala som ju, pretože si nekládla "servítku pred hubu." Bola rázna, vtipná a vtedy si uvedomíte, že to je s vami veľmi zlé, keď sa začnete v autobuse usmievať. Je to ľahká, nenáročná kniha, ktorá hovorí o osude dvoch mladých ľudí, ktorí najskôr nemali šťastie v láske a diali sa im iba samé nepríjemnosti. Keď sa však stretli, začali sa diať ešte väčšie!
Je to kniha plná humoru, plná sprostých rečí, ktoré vás nútia sa smiať a, samozrejme, v niektorých prípadoch sa aj sami nájdete.
Nevýhodou je, že táto séria má 4 diely a preložené sú, ako inak, iba dva. Čiže už nejeden piatok sa chystám si zaobstarať pokračovania v angličtine, ale vždy mi niečo do toho príde. Najmä, keď štvrtá časť stojí tuším okolo 17€ na Slovensku. Človeka aby porazilo !

A poslednou je moja obľúbená séria, ktorá je ideálna pre mladých chlapcov, ale aj pre dievčatá, ktoré sa zaujímajú o mytológiu, o Bohov, o mýtické postavy a podobne. No jedine, že Percy Jackson!!! A už sa aspoň dva roky chystám na Bohov Olympu a stále to na mňa neprichádza! Pritom Percyho milujem. Síce je pravda, že veľa vecí som pozabúdala, ale to viete aj z vlastnej skúsenosti, že keď čítate veľa kníh, nemáte šancu si zapamätať všetky. (Aspoň teda priemerný človek nemá šancu.)
Napriek tomu tieto knihy sú veľmi rýchlo čitateľné, prečítate jednu aj za deň, pár hodín, aj keď má okolo 400 strán, ale tá kniha vás tak vtiahne do deja, že neviete ako, a už ste na konci. Je tam dávka napätia, odvahy, bláznovstiev, ale zároveň aj sila priateľstva, rodiny.

Toto bolo pre tentokrát všetko! Najbližšie nás čakajú série, ktoré sa vám zrejme páčiť nebudú, ale tie série patrili do môjho knižného neba, keď som začínala s čítaním a hlavne kvôli nim som tu, a čítam. Neplánujem ich síce čítať opäť, aby som zistila, či som zmenila názor, ale verím, že keď si získali toľkú priazeň, tak niečo na nich musí byť. (Ale pokračovania plánujem čítať, pretože to musí byť! Veď načo začínať so sériou, keď ju nedokončím?)
Máte sa na čo tešiť!

>Sima<

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára