sobota 8. apríla 2017

Everything, everything - Recenzia

Anotácia: Madeline is allergic to the outside world. So allergic, in fact, that she has never left the house in all of her seventeen years. But when Olly moves in next door, and want to talk to Maddie, tiny holes start to appear in the protective bubble her mother has built around her. Olly writes his IM address on a piece of paper, shows it at her window, and suddenly, a door opens. But does Maddie dare to step outside her comfort zone?

***
Poznáte ten pocit, keď sa vám tak zapáči anotácia, že si tú knihu musíte hneď prečítať? Presne toto sa mi stalo.

Dievča alergické na svet. Niečo úplne pre mňa!
Zaujímavá, nová téma vo vás evokuje niečo mimoriadne. Niečo, čo sa odlišuje od klasických young adult knižiek. 

Be brave. Remember, life is a gift.


Môj záujem o túto knihu neevokovala anotácia, ale trailer k pripravovanému filmu, ktorý síce prezrádza z nej viac než je nutné, ale vo vás vzbudí to, že si tu knihu musíte prečítať.

Asi sama neviem, ako začať. Kniha vo mne vzbudila všetky dojmy, ktoré by správna kniha mala vo vás vyvolať. Radosť, hnev, túžbu utiecť, náladovosť, beznádej, zároveň aj nádej, tajomstvo. Vryla sa mi hlboko pod kožu, až tak, že som ju nemohla pustiť z rúk, pretože keby ju pustím, prídem o niečo veľmi dôležité. 

"I am not lonely, Mom," I snap. "I am alone. Those are different things."


Táto kniha nie je obyčajná. Je to kniha, ktorá nie každého nadchne, nie každému sa bude páčiť. Asi sama neviem, ako napísať túto recenziu, pretože ju píšem tesne po tom, čo som ju dočítala a moje pocity sa teraz vo mne bijú. 

Tento debut autorky ma aj svoje mínusy. Postavy akoby stále boli na tej svojej hladine. Už-už sa ideme dostať pod hladinu, pod kožu postavy, a hneď v tom momente sa vrátime do normálu. Jedine dobre spracovaná postava bola matka. Bola to žena, ktorú som obdivovala, ľutovala a zároveň nenávidela, no vedela ju pochopiť. Postavy Madeline a Olly neboli svojím spôsobom vôbec výnimočné. Madeline žila vo svojej bubline, všetko pre ňu bolo jednofarebné - biele a zrazu príde niekto, kto je v úplnom kontraste s jej doterajším životom. Olly, vždy v čiernom, ktorý vzbudí v nej chuť žiť. 

"You´re not living if you´re not regretting."


Najlepšou postavou bola pre mňa Carla. Starala sa o Madeline, bola jej sestričkou, no zároveň mali spolu kamarátsky vzťah. Vedela ju pochopiť, dávala jej krásne múdra do života a pomáhala jej vždy tak, ako najlepšie vedela. Bola veľmi silnou, impulzívnou osobou, ktorá mala svoju charizmu. 

Napriek tomu, že hlavné postavy neboli dobre spracované, nenahliadli sme hlboko do ich súkromia, iba okrajovo (u Ollyho trošku viac), tak knihu by som hodnotila plným počtom bodov, pretože mňa si získala. 

Získala si ma jedinečnosťou, reálnosťou. Navyše v knihe sú krátke kapitoly, rôzne ilustrácie, konverzácia prostredníctvom internetu, takže sa číta veľmi rýchlo. 


>Sima<

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára