sobota 25. júna 2016

Dám ti aj slnko - Recenzia

Anotácia: Keď majú trinásť, Jude príde na to, že je krásna a Noe, že je gej. Noe sa nikam nepohne bez skicára a robí všetko pre to, aby sa dostal na prestížnu umeleckú školu. Jude zamestnávajú viac chlapci. 
O tri roky je všetko inak. Na školu snov sa dostala Jude, no schováva sa za svoje obrazy. Z Noema sa stal pártyboy a lámač babských sŕdc. Ich mama je mŕtva a dvojčatá spolu ledva prehovoria. Každý z nich tvorí len polovicu príbehu, ale keby si k sebe našli cestu, dokázali by poskladať svoj svet dokopy. Získali by druhú šancu na šťastný život.



***

O autorke sa hovorí, že je autorkou rovnakého kalibru ako John Green, Gayle Forman a Rainbow Rowell. To ani zďaleka! Jandy Nelson je pozoruhodná spisovateľka, ktorá vie človeku poriadne pomotať hlavu a prinúti čitateľa, aby potom čo dočíta knihu, stále na ňu myslel.

Na začiatku som sa do knihy skôr nútila. Nezaujala ma vôbec, skôr som sa dala stiahnuť tým veľkým BOOM! čo bolo okolo tejto knihy. Začala som čítať a pri strane 154 som si dala pauzu na 5 mesiacov. Skrátka sa to nedalo. Vôbec som sa nesústredila a nevnímala som slová. Jedného dňa som sa však prekonala a povedala som si, že ju dočítam. 


Kvôli tebe som sa vzdala skoro celého sveta. Slnka, hviezd, oceánu, stromov, všetkého. 

Neľutujem, že som jej dala druhú šancu. Táto kniha je silný emočný zážitok. Núti vás smútiť, smiať sa, žiť. Ťažko hľadám slová, ktorými by som ju opísala. Je iná. Zmení váš postoj od základov. Na konci zistíte veci, ktoré by ste si v živote ani nepredstavili. Príbeh bol reálny, nádherný. Z každej stránky na vás dýchalo umenie, voľnosť. Chytí vás za srdce bez toho aby ste si to čo i len uvedomili.Pre mňa to bola neskutočne emotívna jazda, z ktorej som stále tak trochu mimo. 

Navyše oceňujem vydavateľstvo za nádherné spracovanie knihy. Geniálny nápad, ktorý vám dáva chuť čítať a čítať. Pri tejto knihe nevnímate čas. Len si uvedomujete krásu tohto príbehu. Musíte sa len začítať, aby ste ju objavili. Za mňa je táto kniha jednou z najlepších young adult kníh. Vyčarí vám úsmev na tvári a zoberie vás do sveta, kde život nie je jednoduchý, ale na druhej strane je jedinečný. 




>Sima<

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára